Aktualności

Logo: Powiat Świebodziński

Logo BIP

Aktualności ze zdjęciami

Startujemy z nową stroną internetową!

18-10-2021
Zapraszamy na nową stroną internetową Powiatu Świebodzińskiego na platformie samorzad.gov.p l Od dnia dzisiejszego wszystkie aktualności oraz druki wniosków i formularzy będą publikowane wyłącznie na nowej stronie ...
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: Startujemy z nową stroną internetową!

Powiatowe obchody 82. rocznicy wybuchu II wojny światowej oraz Dnia Weterana...

30-08-2021
Dnia 01 września 2021 r. odbędą się powiatowe uroczystości 82. rocznicy wybuchu II wojny światowej oraz Dnia Weterana Walk o Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej. Uroczystości patriotyczno-religijne odbędą się na cmentarzu...
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: Powiatowe obchody 82. rocznicy wybuchu II wojny światowej oraz Dnia Weterana Walk o Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej

77. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego

28-07-2021
Dla uczczenia 77. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego dnia 1 sierpnia 2021 r. o godzinie 17.00 zostaną włączone syreny alarmowe. W tej symbolicznej godzinie „W” zatrzymajmy się i minutą ciszy uczcijmy pamięć tych,...
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: 77. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

  • 14-07-2008

Trudno obronić - a jednak . . .

 

Każdego dnia zawieramy umowy w różnych dziedzinach życia. Niektórzy nazwą to prozą dnia codziennego. Tam gdzie dochodzi do zawarcia umowy kupna sprzedaży mamy do czynienia z prawami i obowiązkami, tak po stronie kupującego jak i sprzedającego. Jako kupujący oczekujemy, iż zwarta transakcja ma spełnić nasze oczekiwania. Od sprzedawcy danego towaru czy też usługi oczekujemy, że zamierza on działać kierując się podstawową zasadą opisaną w art. 17 ustawy z dnia

2 lipca 2004 roku, o swobodzie działalności gospodarczej, która mówi "Przedsiębiorca wykonuje działalność gospodarczą na zasadach uczciwej konkurencji i poszanowania dobrych obyczajów oraz słusznych interesów konsumentów". Po przeczytani tej zasady zapewnie zaczniecie Państwo zastanawiać się jak to ma się do prozy życia codziennego.
            Sprawami, którymi chciałbym Państwa zainteresować, są umowy zawierane z różnymi stacjami telewizyjnymi, które zachęcają nas do zakupienie pakietu programów do odbioru telewizji cyfrowej. W chwili zawierania umowy zakupu dokładnie zapoznajemy się co jest nam proponowane. Za z góry określoną sumę dokonujemy zakupu ściśle określonego pakietu programów. Często przedstawiona do podpisania umowa składa się z kilku stron. Tą część umowy w której proponuje się nam zakres usługi czytamy chętnie, jest ona miła dla naszego ucha, naszej świadomości. W drugiej części zapisane są nasze obowiązki wobec podpisującego z nami umowę. Tej części jak wskazuje na to życie raczej nie czytamy. Za zwyczaj zakładamy, że tymi sprawami będziemy się martwić później. Przykłady z życia wzięte, które mogę przytoczyć mówią co innego. Przy podpisaniu każdej umowy, musimy zapoznać się dokładnie z warunkami jakie stawia nam druga strona. W szczególności odszukajmy jakie poniesiemy konsekwencje gdybyśmy się rozmyślili. Czy wolno nam będzie rozwiązać umowę w dowolnym czasie, czy dopiero po upływie z góry narzuconego czasu jej trwania. Czy wypowiedzenie umowy będzie traktowane jako wypowiedzenie jednostronne i to z winy klienta, za które to odstąpienie będziemy musieli zapłacić z góry określoną karę pieniężna. Czy podpisujący z nami usługę będzie mógł bez naszej zgody zmienić istotne warunki umowy.
 
            Czytajmy dokładnie umowę przed jej  podpisaniem
 
            Zapewne mieliście Państwo być tą stroną, która musiała zapłacić karę pieniężną, od której w żaden sposób nie można było się uwolnić. Wynikało to z treści podpisanego Regulaminu narzuconego przez usługodawcę. W celu zobrazowania, przytaczam jeden z przykładów zapisu regulaminu "Abonent zobowiązuje się do zwrotu Sprzętu (dekodera w tym karty) Autoryzowanemu Dystrybutorowi w terminie jednego miesiąca od daty wygaśnięcia/rozwiązania Umowy. W przypadku opóźnienia w wykonaniu powyższego obowiązku, Abonent uiści na rzecz Operatora Cyfra + karę umowną w wysokości 300.00 zł (trzysta zł) �.". Nałożenia takiej kary doświadczył mieszkaniec Łagowa Lubuskiego, który z różnych przyczyn nie dopełnił ciążącego na nim obowiązku wynikającego z przedstawionego wyżej art.4, pkt 7 "Regulaminu". Przez kilka miesięcy toczył spór o zaniechanie działań Operatora Cyfra +, polegających na odstąpieniu do zapłacenia kary pieniężnej. Sprawa została skierowana do firmy windykacyjnej, która zażądała zapłaty kary pieniężnej.
 
             Na tym etapie zwrócono się ze skargą do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Świebodzinie o pomoc w załatwieniu tej sprawy. Dokładna analiza dokumentów dostarczonych
przez konsumenta, pozwoliła Rzecznikowi podjęcia obrony praw konsumenta. Na pochwałę zasługuje dokładne zebranie posiadanych dokumentów przez konsumenta - liczy się każdy dokument. Podjęte działania przez Rzecznika spowodowały odstąpienia przez Cyfrę + od zapłaty nałożonej kary pieniężnej, wstrzymanie wszelkich działań związanych z tym żądaniem. W prowadzonej mediacji przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy wziąć pod uwagę, iż każdy przypadek nawet w podobnej sprawie jest inny, wymaga indywidualnego podejścia. 
 
                  Powiatowy Rzecznik Konsumentów
                                w Świebodzinie

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją

  • Baner: Okolice Najbliższe
  • Baner: Dzień za dniem
  • Baner: Lubuskie
  • Baner: Policja Świebodzin
  • Baner: burza
  • Baner: Lubuskiej Niebieskiej Tarczy Wobec Przemocy
  • Baner: siSMS
  • Baner: Lubuskie Bony Rozwojowe
  • Baner: Nieodpłatna pomoc prawna
  • Baner: ZPPnowe

Kontakt - stopka

Starostwo Powiatowe
Ulica Kolejowa 2
66-200 Świebodzin
 
Skrzynka EPUAP: /o4ij429fmn/SkrytkaESP
Godziny pracy Starostwa: 
Poniedziałek:         7:30-17:00
Wtorek-Czwartek:     7:30-15:30
Piątek:              7:30-14:00
Starosta Świebodziński
Zbigniew Szumski
przyjmuje mieszkańców we wszystkich sprawach, również skarg 
i wniosków w poniedziałki w godzinach 8:00 - 15:00
 
Starostwo Powiatowe
Ulica Kolejowa 2
66-200 Świebodzin
BUDYNEK "A"
Gabinet nr 6 (I piętro)
 
68 475 53 08