Aktualności

Logo: Powiat Świebodziński

Logo BIP

Aktualności ze zdjęciami

Startujemy z nową stroną internetową!

18-10-2021
Zapraszamy na nową stroną internetową Powiatu Świebodzińskiego na platformie samorzad.gov.p l Od dnia dzisiejszego wszystkie aktualności oraz druki wniosków i formularzy będą publikowane wyłącznie na nowej stronie ...
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: Startujemy z nową stroną internetową!

Powiatowe obchody 82. rocznicy wybuchu II wojny światowej oraz Dnia Weterana...

30-08-2021
Dnia 01 września 2021 r. odbędą się powiatowe uroczystości 82. rocznicy wybuchu II wojny światowej oraz Dnia Weterana Walk o Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej. Uroczystości patriotyczno-religijne odbędą się na cmentarzu...
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: Powiatowe obchody 82. rocznicy wybuchu II wojny światowej oraz Dnia Weterana Walk o Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej

77. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego

28-07-2021
Dla uczczenia 77. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego dnia 1 sierpnia 2021 r. o godzinie 17.00 zostaną włączone syreny alarmowe. W tej symbolicznej godzinie „W” zatrzymajmy się i minutą ciszy uczcijmy pamięć tych,...
czytaj dalej
Ilustracja do informacji: 77. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego

Służba zdrowia i opieka społeczna

  • 11-07-2008
  • Autor: Tomasz Olesiak

Domy Pomocy Społecznej

Dom Pomocy Społecznej w Jordanowie

Dom Pomocy Społecznej
Jordanowo 3
66-200 Świebodzin 1

telefon/ fax  + 48 68 381 10 20

Dyrektor: Barbara Daukszewicz

 

Dom świadczy usługi:
1) w zakresie potrzeb bytowych:
- miejsce zamieszkania wyposażone w niezbędne meble i sprzęt,
- wyżywienie, w tym również dietetyczne zgodnie ze wskazaniami lekarza,
- odzież i obuwie,
- utrzymanie czystości;
2) usługi opiekuńcze polegające na:
- udzieleniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
- pielęgnacji,
- niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych;
3) usługi wspomagające polegające na:
- umożliwieniu udziału w terapii zajęciowej,
- podnoszeniu sprawności i aktywizowaniu mieszkańców,
- umożliwieniu realizacji potrzeb religijnych i kulturalnych,
- zapewnieniu warunków do rozwoju samorządności mieszkańców,
- stymulowaniu nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i środowiskiem,
- pomocy w umożliwieniu podjęcia pracy, szczególnie mającej charakter terapeutyczny,
- działaniu zmierzającym do usamodzielnienia mieszkańca, w miarę jego możliwości,
- zapewnieniu bezpiecznego przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych,
- zapewnieniu przestrzegania praw mieszkańców oraz dostępności informacji o tych prawach,
- sprawnym załatwianiu skarg i wniosków;

Dom również świadczy usługi:
w zakresie potrzeb zdrowotnych polegające na:
- umożliwieniu korzystania z przysługujących uprawnień do świadczeń zdrowotnych i zaopatrzenia w leki, artykuły sanitarne i środki pomocowe oraz artykuły ortopedyczne
- zapewnieniu dostępu do korzystania z usług świadczonych przez lekarzy
- zapewnieniu opieki pielęgnacyjnej oraz rehabilitacji leczniczej na poziomie określonym w przepisach w sprawie poziomu obowiązujących świadczeń zdrowotnych w domach pomocy społecznej oraz odrębnych przepisach.

Ponadto Dom zapewnia:
1) spokój i bezpieczeństwo na terenie Domu,
2) opiekę w czasie zorganizowanych zajęć poza Domem,
3) godne umieranie a także pomoc w organizacji pogrzebu zgodnie z wyznaniem
(w przypadku, gdy zmarły mieszkaniec nie ma bliskiej rodziny lub, gdy rodzina nie
ma możliwości sama zając się pogrzebem)
4) organizowanie świąt,
5) możliwość korzystania przez mieszkańców z biblioteki lub punktu bibliotecznego
oraz prasy codziennej,
6) możliwość kontaktu z kapłanem i udział w praktykach religijnych zgodnie
z wyznaniem,
7) regularny kontakt z Dyrektorem w określonych dniach tygodnia i godzinach,
podanych do wiadomości w dostępnym miejscu.

Dom Pomocy Społecznej w Glińsku

Dom Pomocy Społecznej
Glińsk 51
66-200 Świebodzin

 

Telefon / fax + 48 68 3823864

 

Dyrektor mgr Irena Załucka-Tomaszewska
specjalista organizacji pomocy społecznej

 

Dom świadczy usługi:
1) w zakresie potrzeb bytowych:
- miejsce zamieszkania wyposażone w niezbędne meble i sprzęt,
- wyżywienie, w tym również dietetyczne,
- odzież i obuwie,
- utrzymanie czystości;
2) usługi opiekuńcze polegające na:
- udzielaniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
- pielęgnacji,
- niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych;
3) usługi wspomagające polegające na:
- umożliwieniu udziału w terapii zajęciowej,
- podnoszeniu sprawności i aktywizowaniu mieszkańców,
- umożliwieniu zaspokojenia potrzeb religijnych i kulturalnych,
- zapewnieniu warunków do udziału w samorządzie mieszkańców,
- stymulowaniu nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i środowiskiem,
- działaniu zmierzającym do usamodzielnienia mieszkańca, w miarę jego możliwości,
- zapewnieniu bezpiecznego przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych,
- zapewnieniu przestrzegania praw mieszkańców oraz dostępności do informacji o tych prawach,
- sprawnym załatwianiu skarg i wniosków mieszkańców;

Zakres usług, o których mowa, ustala się uwzględniając indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne mieszkańca.
Dom również świadczy usługi:
w zakresie potrzeb zdrowotnych polegające na:
- umożliwieniu korzystania z przysługujących uprawnień do świadczeń zdrowotnych i zaopatrzenia w leki, artykuły sanitarne i środki pomocnicze oraz artykuły ortopedyczne,
- zapewnieniu dostępu do korzystania z usług świadczonych przez lekarzy,
- zapewnieniu opieki pielęgnacyjnej oraz rehabilitacji leczniczej na poziomie określonym w przepisach w sprawie poziomu obowiązujących świadczeń zdrowotnych w domach pomocy społecznej oraz odrębnych przepisach.
Ponadto Dom zapewnia:
1) spokój i bezpieczeństwo na terenie Domu,
2) opiekę w czasie zorganizowanych zajęć poza Domem,
3) godne umieranie, a także pomoc w organizacji pogrzebu zgodnie z wyznaniem ( w przypadkach gdy zmarły mieszkaniec nie ma bliskiej rodziny lub gdy rodzina nie ma możliwości sama zająć się pogrzebem ),
4) organizowanie świąt,
5) możliwość korzystania przez mieszkańców z biblioteki publicznej lub punktu bibliotecznego na terenie Domu oraz prasy codziennej,
6) możliwość kontaktu z kapłanem i udział w praktykach religijnych zgodnie z wyznaniem mieszkańca.

Dom Pomocy Społecznej w Toporowie

Dom Pomocy Społecznej
Toporów
ul. Świerczewskiego 17
66 - 220 Łagów
Telefon: +48 68 3411076

 

Dyrektor mgr Katarzyna Patrzek - Lebiotkowska,
specjalista pomocy społecznej i pracy socjalnej

 

Dom świadczy usługi:
1/ w zakresie potrzeb bytowych:
- miejsce zamieszkania wyposażone w niezbędne meble i sprzęt,
- wyżywienie w tym również dietetyczne zgodnie ze wskazaniami lekarza,
- odzież i obuwie,
- utrzymanie czystości,

2/ usługi opiekuńcze polegające na:
- udzielanie pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
- pielęgnacji
- niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych,

3/ usługi wspomagające polegające na:
- umożliwieniu udziału w terapii zajęciowej,
- umożliwieniu realizacji potrzeb religijnych i kulturalnych,
- zapewnieniu warunków do rozwoju samorządności mieszkańców,
- podnoszenie sprawności i aktywizowanie mieszkańców,
- stymulowaniu nawiązania, utrzymania i rozwijania kontaktu
z rodziną i środowiskiem,
- wspieraniu działania na rzecz lokalnego środowiska,
- pomocy w umożliwianiu podjęcia pracy, szczególnie mającej
charakter terapeutyczny,
- działaniu zmierzającym do usamodzielnienia mieszkańca,
w miarę jego możliwości.
Zakres usług o których mowa, ustala się uwzględniając indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne mieszkańca.

Dom świadczy również usługi:
1/ w zakresie potrzeb zdrowotnych, polegające na:
- umożliwieniu korzystania z przysługujących uprawnień do świadczeń
zdrowotnych i zapotrzebowania w leki, artykuły sanitarne i środki
pomocnicze oraz przedmioty ortopedyczne,

- zapewnieniu opieki pielęgnacyjnej oraz rehabilitacji
leczniczej na poziomie określonym w przepisach w sprawie
poziomu obowiązujących świadczeń zdrowotnych w domach
pomocy społecznej oraz odrębnych przepisach,

2/ zapewniające dzieciom i młodzieży:
- pobieranie nauki,
- uczestnictwo w zajęciach rewalidacyjnych,
- uczenie i wychowywanie przez doświadczenie życiowe. 

Ponadto Dom zapewnia:
1/ spokój i bezpieczeństwo na terenie Domu,
2/ opiekę w czasie zorganizowanych zajęć poza Domem,
3/ godne umieranie a także pomoc w organizacji pogrzebu zgodnie z wyznaniem ( w przypadku gdy zmarły mieszkaniec nie ma bliskiej rodziny lub gdy rodzina nie ma możliwości sama zająć się pogrzebem ),
4/ organizowanie świąt
5/ pomoc w rozwijaniu indywidualnych zainteresowań,
6/ pomoc w odbywaniu praktyk religijnych,
7/ spożywanie posiłków w warunkach zbliżonych do domowych.

 

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją

  • Baner: Okolice Najbliższe
  • Baner: Dzień za dniem
  • Baner: Lubuskie
  • Baner: Policja Świebodzin
  • Baner: burza
  • Baner: Lubuskiej Niebieskiej Tarczy Wobec Przemocy
  • Baner: siSMS
  • Baner: Lubuskie Bony Rozwojowe
  • Baner: Nieodpłatna pomoc prawna
  • Baner: ZPPnowe

Kontakt - stopka

Starostwo Powiatowe
Ulica Kolejowa 2
66-200 Świebodzin
 
Skrzynka EPUAP: /o4ij429fmn/SkrytkaESP
Godziny pracy Starostwa: 
Poniedziałek:         7:30-17:00
Wtorek-Czwartek:     7:30-15:30
Piątek:              7:30-14:00
Starosta Świebodziński
Zbigniew Szumski
przyjmuje mieszkańców we wszystkich sprawach, również skarg 
i wniosków w poniedziałki w godzinach 8:00 - 15:00
 
Starostwo Powiatowe
Ulica Kolejowa 2
66-200 Świebodzin
BUDYNEK "A"
Gabinet nr 6 (I piętro)
 
68 475 53 08