Ogłoszenia

  • 11-04-2014
  • Autor: Joanna Rybczyńska

Aktywny samorząd

      Starostwo Powiatowe w Świebodzinie informuje, że od dnia 01 kwietnia do 30 września 2014r. przyjmowane będą wnioski w ramach programuAktywny samorząd” realizowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w obszarach:

Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową:
Obszar A – likwidacja bariery transportowej:
      • zadanie 1 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu,
      • zadanie 2 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy kategorii B,
Obszar B – likwidacja barier w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie informacyjnym:
      • zadanie 1 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania,
      • zadanie 2 – dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania,
Obszar C – likwidacja barier w poruszaniu się:
      • zadanie 1 – pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym,
      • zadanie 2 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym,
      • zadanie 3 – pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, tj. protezy co najmniej na III poziomie jakości,
      • zadanie 4 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny (co najmniej na III poziomie jakości),
Obszar D – pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej.

Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym.

Wyznacza się okresowe cykle przyjmowania wniosków:
      • W ramach modułu I wnioski przyjmowane są w terminach:
         01.04.2014r. – 30.06.2014r. (rozpatrywane po 30 czerwca na podstawie I transzy środków)
         01.07.2014r. – 30.09.2014r. (rozpatrywane po otrzymaniu II transzy środków finansowych)
      • W ramach modułu II wnioski przyjmowane są w terminach:
         17.03.2014r. – 30.03.2014r. (semestr letni)
         01.09.2014r. – 30.09.2014r. (semestr zimowy)

Wnioski o dofinansowanie należy składać w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Żaków 3 pok. 5 (od poniedziałku do piątku) oraz w Punkcie Informacyjnym dla Osób Niepełnoprawnych przy Starostwie Powiatowym, ul. Piłsudskiego 18, Budynek B, pok. 5 (wtorek i piątek w godz. (10:00 – 14:00).

Szczegółowe informacje dotyczące programu, jak również formularze wraz z załącznikami niezbędne do wypełnienia dostępne są w na stronie www.pcpr.swiebodzin.pl oraz www.pion-swiebodzin.pl

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
ul. Żaków 3 pok. 5
66-200 Świebodzin
Tel. 68 475 53 52
Godziny urzędowania
:
pn 7:30 – 15:30
wt - Pt 7:00 – 15:00


Punkt Informacyjny dla Osób Niepełnosprawnych
ul. Piłsudskiego 18
Budynek "B", pok. 5
66-200 Świebodzin
Tel. 68 475 53 29
Godziny urzędowania
:
wtorek i piątek w godzinach 10 – 14

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją