Oświata
- 18-09-2008
- Autor: Tomasz Olesiak
Plan pracy doradcy metodycznego - matematyka
Imię i nazwisko:
Anna Łotarewicz
|
|
Przedmiot:
Matematyka
|
|
Miejsce i godziny dyżuru:
I Liceum Ogólnokształcące w Świebodzinie
Środa 13.00- 16.00
|
|
Szkoła macierzysta:
Zespół Szkół Technicznych w Świebodzinie
|
|
Liczba nauczycieli objętych doradztwem:
Około 18 nauczycieli matematyki szkół ponadgimnazjalnych powiatu świebodzińskiego
|
PLAN PRACY DORADCY METODYCZNEGO NA ROK SZKOLNY 2008/2009
Zakres zadań
|
Planowanie działania
i sposoby ich realizacji
|
Termin realizacji
|
1. Systematyczne diagnozowanie potrzeb i oczekiwań nauczycieli w zakresie doradztwa i doskonalenia zawodowego oraz diagnozowanie stanu kwalifikacji i gromadzenie danych o nauczycielach jako podstawa planowania i podejmowania działań.
|
- Zgromadzenie adresów internetowych placówek oświatowych
- Nawiązanie osobistych kontaktów z przedstawicielami placówek
- Zebranie danych o ilości nauczycieli stażystów, kontraktowych mianowanych i dyplomowanych w szkołach ponadgimnazjalnych
|
Wrzesień, październik
|
2. Wspomaganie nauczycieli w zakresie:
a) planowania, organizowania i badania efektów procesu dydaktyczno-wychowawczego,
b) doboru oraz adaptacji lub tworzenia programów nauczania i materiałów dydaktycznych,
c) rozwijania umiejętności metodycznych,
d) podejmowania działań innowacyjnych,
e) przygotowania uczniów do egzaminów,
zwłaszcza poprzez:
1) Organizowanie współpracy i wymiany doświadczeń nauczycieli objętych doradztwem, między innymi poprzez różnorodne formy pracy przedmiotowo-metodycznej (zespoły metodyczne, lekcje otwarte, konsultacje, konferencje, seminaria i in.),
2) Organizowanie i prowadzenie różnych form doskonalenia zawodowego w celu wspomagania pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz rozwoju zawodowego nauczycieli (warsztaty metodyczne, seminaria i in.).
|
- Informowanie dyrektorów i nauczycieli o ofercie szkoleń WOM (w szczególności na terenie powiatu świebodzińskiego)
- Zorganizowanie spotkania nauczycieli matematyki szkół ponadgimnazjalnych powiatu świebodzińskiego w celu przekazania informacji z konferencji „Wybieram matematykę”- odnośnie obowiązkowej matury z matematyki
- Prowadzenie lekcji otwartych
- Stworzenie arkusza próbnej matury na poziomie klas drugich i udostępnienie go nauczycielom powiatu z propozycją przeprowadzenia takiej matury
|
Systematycznie
Październik
Listopad, marzec
Styczeń
|
3. Planowanie i podejmowanie działań we współpracy z instytucjami oświatowymi i innymi podmiotami wspierającymi doradcę w realizacji zadań oraz włączanie się w przedsięwzięcia prowadzone przez te instytucje/podmioty na rzecz nauczycieli przedmiotu/ specjalności (placówki doskonalenia, właściwe kuratorium oświaty, OKE, JST, biblioteki pedagogiczne, uczelnie, wydawnictwa edukacyjne i in.).
|
- Udział w „Salonie maturzystów”
- Udział w spotkaniach organizowanych przez wydawnictwa, wyższe uczelnie
- Udział w szkoleniach egzaminatorów zaplanowanym przez OKE
|
Wrzesień
Według terminarza wydawnictw
Według terminarza OKE
|
4. Organizowanie i unowocześnianie własnego warsztatu pracy w celu udostępniania go nauczycielom.
|
- Konstruowanie sprawdzianów zawierających między innymi zadania zamknięte i udostępnianie ich zainteresowanym nauczycielom
|
Po jednym sprawdzianie na semestr
|
5. Ustawiczne aktualizowanie swojej wiedzy i doskonalenie kompetencji niezbędnych w realizacji zadań doradcy.
|
- Udział w wybranych szkoleniach WOM
|
Według terminarza spotkań w powiecie
|