Punkt nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego
Od 17 czerwca 2021 wznowiona została stacjonarna działalność punktu – porady udzielne są podczas osobistej wizyty osoby uprawnionej w punkcie oraz w dalszym ciągu telefonicznie i mailowo.
Z porady można skorzystać podczas osobistej wizyty osoby uprawnionej w punkcie oraz telefonicznie i mailowo
OBOWIĄZUJĄ ZAPISY NA PORADY
- telefonicznie – od poniedziałku do piątku w godz.: 10:00 – 13:00
pod nr tel.: 68 475 53 29
- za pośrednictwem poczty elektronicznej – pisząc na adres e-mail.
(w treści emaila należy podać proponowaną datę i godzinę spotkania)
- przez stronę internetową ZAPISY ONLINE
Przy samodzielnej rejestracji online na poradę telefoniczną należy wybrać zakładkę CHCĘ SKORZYSTAĆ Z PORADY STACJONARNIE – następnie wskazać termin porady oraz wpisać swój numer telefonu
Harmonogram dyżurów prawników
Starostwo Powiatowe w Świebodzinie
ul. Piłsudskiego 18, budynek B, pok. nr 6
od poniedziałku do czwartku w godz.: 8:00 – 16:00
w piątek w godz.: 12:00 -16:00
Ośrodek Pomocy Społecznej w Zbąszynku
ul. Długa 1 (pok. nr 14)
w piątek w godz.: 8:00-12:00
Adresy e-mail do przesyłania dokumentów dotyczących sprawy:
punkt obsługiwany od poniedziałku do piątku w godz.: 12:00 – 16:00
przez Stowarzyszenie CIVIS SUM
Komu przysługuje nieodpłatna pomoc prawna?
Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku. Przed uzyskaniem porady w punkcie, osoba uprawniona wypełnia oświadczenie o braku możliwości poniesienia kosztów odpłatnej pomocy prawnej.
Do uzyskania porady telefonicznej lub e-mailowej nie jest wymagane złożenie pisemnego oświadczenia, o braku możliwości poniesienia kosztów odpłatnej pomocy prawnej, a osoba fizyczna- przedsiębiorca nie musi składać oświadczenia o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku
Osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą przed uzyskaniem porady (w punkcie lub telefoniczne lub mailowo) musi przedłożyć dokumenty dotyczące otrzymanej pomocy de minimis
Szczegółowe informacje są udzielane telefonicznie.
Po uzyskaniu pomocy prawnej można wyrazić swoją opinię na temat udzielonej porady wypełniając ankietę w punkcie lub przesyłając ją na adres e-mail. W tym celu należy:
- wskazać imię i nazwisko prawnika udzielającego porady,
- adres punktu,
- datę udzielenia pomocy
- krótką opinię
W temacie wiadomości proszę wpisać Nieodpłatna Pomoc Prawna – opinia.
Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją
-
Co i jak w starostwie?
-
Tarcza Antykryzysowa
-
Formularz kontaktowy
-
Elektroniczna skrzynka podawcza
-
Rodzina Razem
-
Służba zdrowia i opieka społeczna
-
Modernizacja kształcenia zawodowego
-
Organizacje pozarządowe
-
Oświata
-
Portal geodezyjny
-
Inwestycje drogowe z PRGIPID
-
Nieodpłatna pomoc prawna
-
Jakość powietrza